Public Relations

· Bijgewerkt op 20 mei 2021 ·

De relatie met de bezoekers van je website is belangrijk. Hoe beter de doelgroep bereikt wordt des te effectiever is de energie die in de site gestoken wordt.

Een feestelijke presentatie van de site bij de opdrachtgever als officiële opening is een optie. Goed ook voor een mailing naar de vaste of potentiële klanten.

Mond-op-mond reclame blijft de beste aanbeveling voor een website. Met de nieuwe media lopen directe contacten tegenwoordig ook via SMS, chat, email, blogs, forums en Twitter. Een linkje naar een website is makkelijk uit te wisselen.

Doelgroepen bereik je ook via ‘oude’ media als kranten en tijdschriften, zeker wanneer het om vakbladen gaat.

Gevonden worden

Hoe komt een bezoeker op jouw website terecht?

Tagwolk

Tags zijn een soort van labels die je aan je artikel kunt hangen. Het zijn woorden die de specifieke kenmerken van de inhoud aangeven.
Vroeger presenteerden websites een tagwolk om een indruk te geven van de inhoud van de website.

Search Engine Optimalisation (SEO)

Zoekmachines registreren de tags. En kijken of deze overeenstemmen met de inhoud van titel en tekst van bijbehorende pagina.

Daarom: hoe meer tags hoe beter! Mits in overeenstemming met de inhoud!!!

Hoe vaker een tag op een website terugkomt, des te meer waarde wordt er aan die tag gehecht. Het is daarom beter om gebruik te maken van tags die op de site al in gebruik zijn.

Bronnen

Bezoekers kennen

Wat doet een bezoeker op jouw website?

De webserver

In het netwerk van computers, waar de website op staat, worden gegevens over het bezoek van iedere site bijgehouden. De beheerder van die webserver is verantwoordelijk voor het goede verloop van alle processen rond de websites.  De verzamelde bezoekersgegevens worden verwerkt in statistieken. Deze gegevens zijn vrij grof.

De website

Statistiekprogramma’s in de website zelf geven beter en gedetailleerder beeld van het sitebezoek.

….

::

Vragen, opmerkingen?

* = verplicht veld


Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.